woensdag 6 januari 2010

Je merk bouwen via Social Media?


Mooie relativerende post van Richard Meyer met de titel: “Just because I buy a product does not mean I want have a relationship with it.”

Zijn betoog is dat marketeers social media lukraak inzetten, zonder te weten wat ze doen. En met de misplaatste gedachte dat elke consument een vriend voor het leven zal en moet worden.
“I am so sick of all the hype and bull shit around social media. You'd think that social media is going to save brands and restore sales and make marketing relevant again.”
Niet dat Meyer geen rol ziet voor social media:
“you still need to use social media as a business intelligence tool and to have a channel for customer feedback but please don't tell me it's going to save your brand.”
Nu ja, een frisse gedachte.

1 opmerking:

Ewout Wolff zei

Helemaal met Meyer eens. Net zo min als ik 500 intieme vrienden kan of wil hebben, wil ik ook niet eens een oppervlakkige "relatie" hebben met een bedrijf.

Dat gold al in de tijd dat CRM werd gehyped en dat geldt even zo hard voor Social Media.

Ik wil in een paar gevallen wel op de hoogte blijven van een aantal bedrijven. Maar een relatie? Nee.