maandag 24 maart 2008

Destructieve eigenschappen van succesvolle ondernemingen


Afgelopen najaar was ik een weekje in de Verenigde Staten. Onder andere in New York. Een van mijn favoriete bezigheden in het buitenland is de locale boekwinkels in duiken om te zien wat er te vinden is en wat populair is. Dat is trouwens een stuk minder spannend dan de laatste keer dat ik in New York was, zo’n 15 jaar geleden. Internet is fantastisch maar heeft ook nadelen. Verrassingen zijn de wereld wel een beetje uit...

Maar toch leuke boeken gevonden. Eentje die ik echt niet kon laten staan was ‘The Destructive Habits of Good Companies’ van Jagdish Sheth. ‘Good to Great’ is natuurlijk een uitstekend boek. Maar ben een beetje overvoerd met Collins. Vond het verfrissend om daar dit boek naast te zetten dat nog wat meer over de praktijk gaat. Bleek inderdaad een prima boek. Overzichtelijk en geordend (wordt er bijna saai van), zeer toegankelijk en praktisch toepasbaar.

Voor www.managementsite.nl heb ik zowel een korte samenvatting gemaakt, als een verdere bespreking van het boek. Voor de liefhebbers heb ik ook een matrix gemaakt met overzichtelijk alle eigenschappen, signalen, oplossingen en preventieve acties. Mail maar of laat een reactie achter en ik stuur het toe.

Heeft allemaal niet direct iets met ‘marketing & hrm’ te maken, maar ach..

Geen opmerkingen: